Marketing internetowy, zwany również e-marketingiem jest formą promocji, która polega na wykorzystaniu internetu jako narzędzia do promowania produktów i usług. Obejmuje metody takie jak marketing w wyszukiwarkach (SEM), optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), e-mail marketing, content marketing, reklama w mediach społecznościowych i marketing w aplikacjach na urządzeniach mobilnych.
Czym różni się marketing internetowy od tradycyjnego?
Marketing internetowy różni się od marketingu tradycyjnego, ponieważ opiera się głównie na budowaniu świadomości poprzez różne formy mediów elektronicznych, takich jak strony internetowe, poczta elektroniczna, aplikacje mobilne, a także media społecznościowe. Czasem te działania występują pod szyldem “marketingu cyfrowego”.
Nowoczesny marketing internetowy wykorzystuje marki osobiste
Influencer marketing to praktyka wykorzystywania mediów społecznościowych i innych kanałów online do budowania wiarygodności, zaufania i świadomości marki, produktu lub usługi. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, a nawet osobistych rekomendacji, influencer marketing ma nieodłączną osobistą jakość. Konsumenci ufają rekomendacjom osób, które darzą zaufaniem. Ich zwolennicy im ufają, dlatego jest duża szansa, że ktoś kupi reklamowany przez nich produkt lub usługę.
Wiele firm zwraca się do influencerów, aby promować swoją markę. Marketerzy już teraz stwierdzają, że influencer marketing może być główną formą marketingu cyfrowego. Jest to rodzaj marketingu szeptanego. Influencerzy są opłacani za mówienie o marce lub produkcie. Na podobnej zasadzie działa chociażby poczta pantoflowa.
Największym wyzwaniem dla marketerów jest zorientowanie się, jak znaleźć najlepszych influencerów. Istnieje niezliczona ilość narzędzi, ale ważne jest, aby w nich nie ugrzęznąć. Warto skupić się na tym, co pozwoli Ci wyróżnić się wśród konkurencji. Znajdź odpowiednich ludzi, napisz do nich atrakcyjną wiadomość i wykorzystaj ich wpływ.
Konsultacje marketingowe pomogą Ci w odpowiednim wyborze
Jeśli rozpoczynasz lub prowadzisz działalność gospodarczą, jesteś już świadomy znaczenia marketingu. Prawdopodobnie masz dobry pomysł na to, jak promować swój biznes, ale możesz nie mieć jasnego zrozumienia wielu sposobów promowania biznesu.
Konsultacja marketingowa pomaga wyjaśnić Twoje opcje i optymalną strategię. Konsultant marketingowy pomoże Ci zdefiniować Twój rynek docelowy, określić tożsamość Twojej marki i odpowiednie cele.
Konsultacja marketingowa dostarczy Ci również cennych informacji zwrotnych na temat tego, jak Twoja firma jest postrzegana i jak ulepszyć markę.
Proces konsultacji marketingowych składa się zazwyczaj z kilku szczegółowych spotkań.
Pierwsza konsultacja zazwyczaj obejmuje przegląd aktualnej strategii marketingowej Twojej firmy. Konsultant będzie zadawał pytania, które pomogą zdefiniować grupę odbiorców i przekaz marki.
Konsultant marketingowy przeanalizuje Twoją stronę internetową, obecność w mediach społecznościowych oraz inne materiały marketingowe (takie jak logo i wizytówki). Może również poprosić o próbki tekstów z bloga lub poprzednich materiałów marketingowych – również tych wykorzystywanych w mediach tradycyjnych w ramach marketingu klasycznego.
Konsultacja jest okazją do wyrażenia swoich pomysłów i obaw, więc podziel się z konsultantem pomysłami marketingowymi, które już masz.
Druga i kolejne sesje są często sesjami uzupełniającymi. Podczas tych spotkań konsultant marketingowy zapozna się z wynikami poprzednich konsultacji. Konsultant przedstawi sugestie, które pozwolą udoskonalić Twoją strategię.